1. کارکرد بینامتنیت در پویانمایی براساس نظریه ژرار ژنت با مطالعه موردی بر پویانمایی سریالی ریک و مورتی

محمدرضا حسنایی؛ فریده علیمرادی دوکوهی

دوره 14، شماره 3 ، پاییز 1399، ، صفحه 31-56

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2020.225265.1505

چکیده
  در سال‌های اخیر، بینامتنیت نه تنها در ادبیات؛ که به‌عنوان رویکردی در نقد و مطالعات تطبیقی آثار هنری کاربرد زیادی یافته است. نظریه بینامتنیت ژرار ژنت به عنوان زیرمجموعه‌ای از فرامتنیت؛ راجع ارتباط هر متن(اثر هنری) و برگرفتگی آن از متون(آثار) پیش از خود و خوانش این ارتباط است. این پژوهش بر آنست تا به این سوال پاسخ دهد که چگونه می‌توان ...  بیشتر

2. مطالعه جنبه‌های آموزش غیر مستقیم و بهبود هوش هیجانی کودکان پیش دبستان در مجموعه انیمیشنی دورای جستجوگر

محمدرضا حسنایی؛ معصومه موگویی

دوره 13، شماره 32 ، زمستان 1398، ، صفحه 79-108

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2020.204426.1414

چکیده
  یادگیری مهارت‌های زندگی و چگونگی مقابله با مسائل و رویدادهای مختلف، نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت انسان‌ها برعهده دارد. این توانایی‌ها که مهارت‌های هوش هیجانی نام گرفته‌اند، می‌توانند در بهبود ارتباطات اجتماعی و کیفیت زندگی افراد نقش بسزایی داشته باشند. امروزه رسانه‌های جمعی ازجمله تلویزیون، ابزار آموزشی مناسبی در جهت افزایش ...  بیشتر