1. مطالعۀ ظرفیت‌های رسانۀ شنیداری پادکست برای آموزش زبان فارسی در رادیوهای برون‌مرزی صداوسیما (مطالعۀ موردی: برنامه‌های آموزش زبان در رادیوهای دویچه وله و پارس تودی)

محمد اخگری

دوره 14، شماره 1 ، بهار 1399، ، صفحه 157-180

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2020.209167.1444

چکیده
  تحقیق پیش‌رو با هدف تبیین ظرفیت پادکست به‌منظور رسانه­ای نو در آموزش زبان فارسی و ارائۀ الگوی تولید و توزیع پادکست آموزشی در رادیو و نیز شناسایی نقاط قوت و ضعف پادکست­های آموزش زبان فارسی انجام پذیرفته است. بنابر فرضیۀ «درونداد» کراشن، شنیدن یکی از ورودی­های اصلی در فراگیری زبان به شمار است و پادکست به‌عنوان رسانۀ شنیداری ...  بیشتر

2. مطالعه شیوه‌های خلق شخصیت‌های باورپذیر در متون نمایشی رادیو

سهیلا باقری شریف آبادی؛ مجید شریف خدایی؛ محمد اخگری

دوره 12، شماره 28 ، زمستان 1397، ، صفحه 1-26

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.83876

چکیده
  شخصیت پایه و اساس زندگی، درام و نمایشنامه است و ارائه موضوعات در قالب نمایش و با طراحی شخصیت‌های باورپذیر می‌تواند در ارائه مفهوم به مخاطب مؤثرتر عمل کند. چون رادیو، رسانه‌ای است تخیل‌پذیر و قدرت تأثیر و نفوذش از این رهگذر بیشتر و سریع‌تر از سایر رسانه‌هاست، این پژوهش به مطالعه و تبیین قواعدی ویژه جهت باورپذیری شخصیت که متناسب ...  بیشتر