1. شناسایی عوامل مؤثر بر تقویت حضور خبرگزاری صداوسیما در شبکه‌های اجتماعی(اینستاگرام و توییتر)

مجید سعادتی؛ اکبر نصراللهی؛ اسماعیل سعدی پور؛ سید علی رحمان زاده

دوره 14، شماره 36 ، زمستان 1399، ، صفحه 87-121

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2021.243997.1573

چکیده
  یکی از عرصه­های نوظهور فعالیت رسانه­های خبری جریان اصلی، حضور در زیست‌بوم جدید رسانه­ای یعنی شبکه­های اجتماعی مجازی است. خبرگزاری صداوسیما نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای رقابت با سازمان­های خبری رقیب ملزم به حضور و فعالیت مطلوب در این زیست‌بوم است. در این پژوهش بر آنیم تا مؤلفه‌های مؤثر بر فعالیت خبرگزاری صداوسیما ...  بیشتر

2. شناسایی راهبردهای رسانه‌ای سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالمندی موفق و فعال

ثریا هاشمی؛ سید علی رحمان زاده؛ نوروز هاشم زهی

دوره 13، شماره 32 ، زمستان 1398، ، صفحه 249-278

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2020.199926.1399

چکیده
  با توجه به استفاده زیاد سالمندان از تلویزیون و افزایش جمعیت سالمندی در کشور، تلویزیون با ساخت و ارائه برنامه­هایی با محتوا و ساختار مناسب می‌تواند جامعه را برای داشتن سالمندی موفق و فعال آماده سازد. این پژوهش با هدف دستیابی به راهبردهایی مناسب در رسانه ملی برای سالمندی موفق و فعال انجام شده است. گردآوری اطلاعات با مصاحبه عمیق به ...  بیشتر