1. تدوین شاخص‌های ارزیابی استراتژیک رسانه خدمت عمومی در حوزۀ فنی و زیرساخت صداوسیما

مهدخت بروجردی علوی؛ محمد مهدی رحمتی

دوره 13، شماره 31 ، آذر 1398، ، صفحه 151-183

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.199128.1392

چکیده
  رسانۀ خدمت عمومی برمبنای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شکل گرفته است. نظام مطلوب مدیریت رسانه‌ در سازمان صداوسیما به الگوی رسانه خدمت‌محور نزدیک­تر است. حضور مؤثر در زیست ­بوم صنعت رسانه و محتوا، نیازمند برنامه­ ریزی راهبردی و مهمتر از آن ارزیابی و اصلاح این راهبردها است. فقدان شاخص‌های مناسب ارزیابی عملکرد، موجب اتلاف منابع مالی ...  بیشتر

2. مفاهیم نوین الگوی رسانه خدمت عمومی ( PSB)

محمدمهدی رحمتی؛ محمدرضا سعید آبادی

دوره 5، شماره 9 ، مهر 1388، ، صفحه 149-164

چکیده
  در سال های اخیر سازمان ها و موسسات رسانه ای ملی و بین المللی به ویژه یونسکو به این نتیجه رسیده اند که مجموعه ای از شاخص های بازطراحی شده رسانه های خدمت عمومی ترتیبات مناسبی برای سامان دهی به فضای رسانه ای امروز ایجاد می کند و می تواند مبنایی برای توسعه رسانه ها در کشورهای مختلف باشد. این مقاله به شرح شاخص های مورد وثوق رسانه خدمت عمومی ...  بیشتر