1. مطالعۀ اسلوب‌های اختصاصی شبکۀ خبری بی‌بی‌سی فارسی برای جلب اعتماد مخاطبان: مطالعه موردی خبر 60 دقیقه

محمود بهشتی؛ محمد علی هرمزی زاده؛ اردشیر زابلی زاده

دوره 13، شماره 31 ، پاییز 1398، ، صفحه 87-115

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.69270.1020

چکیده
  پیش‌شرط اثرگذاری پیام‌های رسانه‌ای، داشتن اعتماد مخاطب است. در این مقاله به دنبال دستیابی به اسلوب­های اختصاصی جلب اعتماد مخاطبان در شبکه بی­بی­سی فارسی است و برای این کار اصلی­ترین بخش خبری این شبکه یعنی خبر 60 دقیقه را مورد مطالعه قرار می­دهد. این پژوهش از نظریۀ اعتبار منبع، جنگ نرم، نظریه استفاده و رضامندی و اَنگ زنی استفاده ...  بیشتر

2. بررسی محتوای موسیقایی رادیو آوا به روش تحلیل محتوای کیفی

محسن نفر؛ مریم سماعی

دوره 12، شماره 27 ، پاییز 1397، ، صفحه 119-148

http://dx.doi.org/10.22085/jrtv.2018.70640

چکیده
  این پژوهش بر آن است به‌ نقد و تحلیل موسیقی‌های رادیو آوا در یک بازة زمانی مشخص بپردازد. اینکه چه آثاری از آن پخش می‌شود و هرکدام از آنها چه کارکردی دارند. اصلی‌ترین تأثیر موسیقی بر روح مخاطب (انسان) است. ماهیت آثار موسیقی متشکل از دو رکن بنیادین ملودی و ریتم است و این هر دو به انضمام شعر آنها (در صورت با کلام بودن) در این مقاله بررسی و ...  بیشتر