1. مقایسه گفتمان سایت های واحد مرکزی خبرصداوسیما، بی‌بی‌سی فارسی و العربیه فارسی در پوشش اخبار داعش

حسن قاسمی؛ اردشیر رابلی زاده

دوره 12، شماره 27 ، پاییز 1397، ، صفحه 62-89

http://dx.doi.org/10.22085/jrtv.2017.66995.1018

چکیده
  پژوهش حاضر در پی مقایسه گفتمان سایت‌های خبری واحد مرکزی خبر صداوسیما، بی‌بی‌سی فارسی و العربیه فارسی در پوشش اخبار داعش است. علت انتخاب سایت‌های خبری بی‌بی‌سی فارسی و العربیه فارسی و واحد مرکزی خبر صداوسیما این است که به نظر می‌رسد هر یک از این سایت‌های خبری معرف مواضع قدرت‌های مختلف درگیر با این موضوع هستند؛ یعنی واحد مرکزی ...  بیشتر

2. مقایسة گفتمان سایت‌های واحد مرکزی خبر صداوسیما، بی‌بی‌سی فارسی و العربیه فارسی در پوشش اخبار داعش

حسن قاسمی؛ اردشیر زابلی زاده

دوره 12، شماره 27 ، پاییز 1397، ، صفحه 61-88

http://dx.doi.org/10.22085/jrtv.2018.70620

چکیده
  این پژوهش در پی مقایسة گفتمان سایت‌های واحد مرکزی خبر صداوسیما، بی‌بی‌سی فارسی و العربیه فارسی در شیوة پوشش‌دهی اخبار داعش است. در این پژوهش از روش تحلیل گفتمان با رویکرد گفتمان­کاوی ون‌دایک استفاده ‌شده است. متون مطالعه‌شده در این پژوهش، 6 خبر از سایت واحد مرکزی خبر صداوسیما، 8 خبر از سایت بی‌بی‌سی فارسی و 6 خبر از سایت العربیه ...  بیشتر

3. تحلیل محتوای خبر 60 دقیقه بی‌بی‌سی فارسی در مورد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

محمدعلی هرمزی زاده؛ محمد واحدی؛ سید مجتبی رضوی طوسی

دوره 10، شماره 24 ، پاییز 1393، ، صفحه 63-102

چکیده
    پژوهش حاضر به تحلیل محتوای اخبار انتخاباتی بخش خبری 60 دقیقه شبکه تلویزیونی ماهواره ای  بی‌بی‌سی فارسی با هدف شناسایی مطالب خبری این بخش اختصاص یافته است. جامعه آماری تمامی اخبار انتخاباتی این بخش است که از 3 تا 22 خرداد 1392 پخش شد بنابراین نمونه‌گیری صورت نگرفته است. در مجموع در مقطع زمانی مورد بررسی تعداد 299  خبر انتخاباتی ...  بیشتر