1. سیاست گذاری رسانه های نوین در ایران :(مطالعه موردی سازمان صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی)

حمید محمدی؛ اکبر نصراللهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 شهریور 1400

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2021.288428.1752

چکیده
  این مقاله به موضوع سیاست گذاری رسانه های نوین در ایران می‌پردازد. امروزه هرگونه سیاست‌گذاری رسانه‌ای مستلزم لحاظ کردن دیگر زمینه‌های ارتباطات از جمله فناوری‌های نوین ارتباطی است. هدف تحقیق شناسایی نقاط قوت،ضعف،فرصت ها و تهدیدهای سیاست‌گذاری رسانه‌های نوین در ایران با محوریت سازمان صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی است. در این ...  بیشتر

2. تدوین و اعتباریابی اصول طراحی‌ موشن‌گرافیک‌های آموزشی

کلثوم نامور؛ محسن باقری؛ سعید شاه حسینی

دوره 14، شماره 35 ، پاییز 1399، ، صفحه 107-132

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2020.240117.1559

چکیده
  گسترش روزافزون شبکه­های تلویزیونی ماهواره­ای و شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، شبکه‌های تلویزیونی سراسری و استانی رسانۀ ملی را با چالش جدی جذب و حفظ مخاطب مواجه کرده است. در این راستا لزوم توجه به تفاوت­های فردی و اجتماعی مخاطبان جهت جذب و جلب رضایت ایشان به‌ویژه در شبکه­های استانی صداوسیما بیش‌ازپیش احساس می­شود. بر این ...  بیشتر