1. یادگیری فرهنگی ـ اجتماعی از طریق برنامه‌های غذایی شبکه‌های ماهواره‌ای «من‌وتو» و «جم فود»

غزاله حسنیان؛ سید محسن بنی هاشمی؛ عبدالرضا سبحانی

دوره 14، شماره 36 ، زمستان 1399، ، صفحه 123-160

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2021.247195.1587

چکیده
  شیوۀ‌ تغذیه و غذا خوردن می‌تواند باعث نفوذ فرهنگ، ایجاد تغییر در تفکر، شیوۀ‌ زیست و عادت‌های فردی و اجتماعی شود. تغذیه اگر دچار دگرگونی و انحراف از سبک زندگی شود، این خطر ممکن است پیش آید که فرهنگ دگرگون شود. ماهواره­ها به دلیل ماهیتی که دارند در بی­هویت کردن جوامع نقش دارند و غفلت خبرگان و مسئولان ایرانی موجب آسیب­دیدن جامعۀ ...  بیشتر

2. بررسی فرهنگ سازمانی و رابطه‌ی آن با عملکرد کارکنان معاونت اداری و مالی سازمان صدا و سیما از دیدگاه کارکنان

سعید سرابی؛ هادی صدیقی

دوره 6، شماره 12 ، تابستان 1389، ، صفحه 165-197

چکیده
  با توجه به اینکه مهمترین ویژگی جهان امروز رقابت رسانه‌ای است و سازمان صدا و سیما درصدد مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ‌های روانی و رسانه‌ای است لذا ناچار است با تکیه بر افراد سازمان به عنوان مهمترین سرمایه، آنها را به درک، فهم و ارائه دانسته‌ها و ایده‌های جدید و استفاده عملی از آن ایده‌ها در پیشبرد مقاصد سازمان تشویق کند و این فعالیت ...  بیشتر

3. تلویزیون و نقش آن در توسعة تئاتر کشور

رامین فنائیان؛ افسانه مظفری؛ سیدمحمد دادگران

دوره 6، شماره 11 ، بهار 1389، ، صفحه 96-123

چکیده
  حاکمیت و تسلط رسانه‌ها بر نوع تفکر مخاطبان در دنیای کنونی امری رایج و متأسفانه پذیرفته شده است. در میان رسانه‌های فراگیر، تلویزیون از جایگاهی ممتاز برخوردار است و به دلیل ویژگی‌های خاص، بر دیگر رسانه‌ها غلبه یافته است. تلویزیون در کشور ما با تودة مخاطب، ارتباط وسیعی دارد و می‌تواند در دیدگاه‌های فرهنگی، سیاسی، فلسفی، اعتقادی، ...  بیشتر