1. کارکرد بینامتنیت در پویانمایی براساس نظریه ژرار ژنت با مطالعه موردی بر پویانمایی سریالی ریک و مورتی

محمدرضا حسنایی؛ فریده علیمرادی دوکوهی

دوره 14، شماره 3 ، پاییز 1399، ، صفحه 31-56

http://dx.doi.org/10.22085/javm.2020.225265.1505

چکیده
  در سال‌های اخیر، بینامتنیت نه تنها در ادبیات؛ که به‌عنوان رویکردی در نقد و مطالعات تطبیقی آثار هنری کاربرد زیادی یافته است. نظریه بینامتنیت ژرار ژنت به عنوان زیرمجموعه‌ای از فرامتنیت؛ راجع ارتباط هر متن(اثر هنری) و برگرفتگی آن از متون(آثار) پیش از خود و خوانش این ارتباط است. این پژوهش بر آنست تا به این سوال پاسخ دهد که چگونه می‌توان ...  بیشتر

2. بررسی متن نمایش صحنه ای و نمایش رادیویی

زهره سطوت؛ مجید شریف خدایی

دوره 6، شماره 13 ، پاییز 1389، ، صفحه 90-116

چکیده
  یکی از راه­های  درک ماهیت زبانی هر متن و نوشته­ای بر اساس ویژگی­های زبان­شناسی آن صورت می­پذیرد.در میان نظریه­های زبان­شناسی، یکی از مهمترین نظراتی است که از آن برای درک و معنای متن استفاده می­شود، نظریه ساختگرایی است. در این مقاله  نمـایش صحنه­ای  به عنوان یک متن ادبی در نظر گرفته شده است و به بررسی آن در مقایسه ...  بیشتر