ادگار، اندرو و سجویک، پیتر (1388). مفاهیم کلیدی در نظریه فرهنگی، ترجمة ناصرالدین علیتقویان، چاپ اول، تهران: دفتر برنامهریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی.
باکاک، رابرت (1381). مصرف، ترجمة خسرو صبوری، تهران: شیرازه.
باینگانی، بهمن و همکاران(1392). «سبک زندگی از منظر جامعهشناسی: مقدمه ای بر شناخت و واکاوی مفهوم سبک زندگی»، مجله مهندسی فرهنگی، شماره 77: 74-56.
چاوشیان، حسن (1381). سبک زندگی و هویت اجتماعی مصرف و انتخابهای ذوقی، پایاننامه دکتری رشته جامعهشناسی دانشگاه تهران.
حیدری، عاطفه (1391). بازنمایی ارزشهای نشانهای سبکزندگی ایرانی در تبلیغات رسانة ملی، پایاننامه کارشناسیارشد دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
خالدیان، اقبال (1391). «بازنمایی سبک زندگی طبقه متوسط در سریالهای تلویزیون: مطالعة موردی سریال مرگ تدریجی یک رویا»، فصلنامه رسانه، شماره 3: 88-55.
دهقان طرزجانی، محمود (1387). نظریههای تبلیغات، چاپ اول، تهران: دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
رضویزاده، سیدنورالدین (1383). بررسی تأثیر ارتباطات در تمایل به تغییر سبک زندگی روستایی، رسالۀ دکتری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی.
شفیعی، سمیه (1389). سیاستهای فرهنگی دولت و الگوهای سبک زندگی دختران، پایاننامه دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبائی.
شولتز، دوان پی و سیدنی الن شولتز (1385). نظریههای شخصیت، ترجمة یحیی سیدمحمدی، تهران.
فاضلی، نعمتالله (1387). مدرن یا امروزی شدن فرهنگ ایران، چاپ اول، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی، تهران: صبح صادق.
کوئن، بروس (1387). مبانی جامعهشناسی، ترجمة غلامعباس توسلی و رضا فاضل، چاپ بیستو یکم، تهران: سمت.
کوزر، لوئیس و روزنبرگ، برنارد (1385). نظریههای بنیادی جامعهشناختی، ترجمة فرهنگ ارشاد، چاپ سوم، تهران: نی.
مبینی مقدس، مجید و نرگس عبدسرمدی (1392). «سبک مصرف رسانهای و اثربخشی بر سبک زندگی»، فصلنامه مطالعات جوان و رسانه، شماره 136.
مرادی، سجاد (138۹). تحلیل جامعهشناختی الگوهای مصرف، پایاننامه کارشناسیارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی.
محمد، عبدالکریم(1388). بررسی نقش تلویزیون ماهوارهای دولتی سوریه و شبکة خصوصی المشرق در سبک زندگی دانشجویان دانشگاه دمشق، پایاننامه کارشناسیارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی.
محمدیمهر، غلامرضا (1391). روش تحلیل محتوا، چاپ دوم، تهران: گنجینه علوم انسانی.
مولایی، محمدمهدی و حامد طالبیان (1391). «پیامدهای سناریوهای فناوری اطلاعات بر سبک زندگی شهروندان ایرانی»، فصلنامه رسانه، شماره 88: 53-35.
مهدویکنی، محمدسعید (1390). دین و سبک زندگی، تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
مهدویکنی، محمدسعید (1386). «مفهوم سبک زندگی و گستره آن در علوم اجتماعی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 1: 230-199.
نقیبالسادات، سیدرضا (1384). راهنمای عملی آمادهسازی طرح تحقیق در روش تحلیل محتوا، چاپ اول، قم: معارف.
ولز، ویلیام و همکاران (1388). تبلیغات تجاری، اصول و شیوههای عمل، ترجمة سینا قربانلو، چاپ دوم.
هدایتی، الهام (1388). بازتاب ارزشهای فرهنگی در آگهیهای تجاری تلویزیون ایران، پایاننامه کارشناسیارشد رشته ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی.
یحیایی ایلهای، احمد (1391). جامعهشناسی تبلیغات، چاپ دوم، تهران: جاجرمی.
Amitavan Sen gupta and Sonly De (2007). Changing trands of cultural values in advertising: an exploratory study, psychology developing societies: sage publications
Yan Bing Jang, Jack Haroud (2000). The study of quantity of attendance of consum, modern, and traditional values in china TV advertisements