آندرو، دادلی (1389). تئوریهای اساسی فیلم، ترجمۀ مسعود مدنی، چاپ دوم، تهران: رهروان پویش.
اسلین، مارتین (1393). دنیای درام،ترجمۀ محمد شهبا، چاپ ششم، تهران: انتشارات هرمس.
الام، کر (1396). نشانهشناسی تئاتر و نمایش، ترجمۀ محبوبه خلوتی، مقالات کلیدی نشانهشناسی، گزینش و ویرایش: امیرعلی نجومیان، تهران: انتشارات مروارید.
الام، کر (1389). نشانهشناسی تئاتر و درام، ترجمۀ فرزان سجودی، چاپ چهارم، تهران: نشر قطره.
اوحدی، مسعود (1391). روایتشناسی سینما و تلویزیون، تهران: انتشارات دانشگاه صداوسیما.
بنیاسدی، نسیم و فرزان سجودی (1394). «نشانهشناسی مکان در تئاتر معاصر ایران با تأکید بر اجرای سیندرلا»، نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، شماره 11: 38-23.
حامد سقایان، مهدی، حمیدرضا شعیری و محمد فرزان رجبی (1392). بررسی استحالۀ مکانی در نمایشنامه کانال کمیل: رویکرد نشانه ـ معناشناختی، نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، شماره: 46-35.
رجبزاده طهماسبی، علی؛ کیوان شمشیربیگی و اسدالله غلامعلی (1394). درام آپارتمانی در تلویزیون، تهران: نشر مهر نوروز.
رسام، مسعود و بیژن بیرنگ (1375). (تهیهکننده و کارگردان) خانه سبز ]مجموعه تلویزیونی[. تهران: صداوسیما.
سالواجینو (1376). مکان و زمان در سینما (ترجمۀ فواد نجفزاده). نظریههای زیباییشناسی فیلم. تهران: فارابی.
سجودی، فرزان (1395). نشانهشناسی کاربردی، چاپ چهارم، تهران: نشر علم.
سجودی، فرزان (1391). مکان، جنسیت و بازنمایی سینمایی، مجموعه مقالات نشانهشناسی مکان، به کوشش فرهاد ساسانی، تهران: نشر سخن.
سیگر، لیندا (1392). فیلمنامه نویسی پیشرفته، ترجمۀ محمد گذرآبادی، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
شهابی باهر، صبورا، سیدمصطفی مختاباد و محمدجعفر یوسفیان کناری (1395). «مطالعۀ جایگاه مکان در نمایشنامۀ ملودی شهر بارانی اثر اکبر رادی با رویکردی نشانهشناختی»، نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، شماره 12: 33-19.
شعیری، حمیدرضا (1392). نشانه -معناشناسی دیداری: نظریه و تحلیل گفتمان هنری، تهران: نشر سخن.
صافی پیرلوجه، حسین (1395). درآمدی بر تحلیل انتقادی گفتمان روایی، تهران: نشر نی.
عبدی، صلاحالدین و مریم دریانورد (1392). «تحلیل ساختاری داستان وجه القمر زکریا تامر با تکیه بر دو محور همنشینی و جانشینی»، فصلنامه جستارهای زبانی، شماره 3: 153-133.
فیروزمند، مازیار (1390). نشانهشناسی مکان در نمایشنامههای بیضایی، پایاننامه کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش، دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر تهران.
کوثری، مسعود (1387). «نشانهشناسی رسانههای جمعی»، وسایل ارتباط جمعی رسانه، شماره 1: 56-31.
لوتمان، یوری (1397). نشانهشناسی و زیباییشناسی سینما،ترجمۀ مسعود اوحدی، چاپ پنجم، تهران: سروش.
وانوا، فرانسیس (1397). فیلمنامههای الگو، الگوهای فیلمنامه، ترجمۀ داریوش مودبیان، تهران: نشر ثالث.
Einstein, Albert. (1961). Relativity: The Special and General Theory: A Popular Exposition, trans. Robert W. Lawson. New York: Crown.
Gaines, Elliot. (2010). Media Literacy and Semiotics. New York: Palgrave Macmillan.
Gaines, Elliot. (2006). Communication and the Semiotics of Space. Journal of Creative Communications, 1(2), 173–181.
Lorre, Chuck & Prady, Bill. (Creators). (2007-2019). The Big Bang Theory [Television series]. Pasadena: CBS.
Metz, Christian. (1982). The Imaginary Signifier: Psychoanalysis and the Cinema, trans. Celia Britton, Annwyl Williams, Ben Brewster, and Alfred Guzzetti, Bloomington: Indiana University Press.
Waade, Anne Marit. (2017). Location in Television Drama Series: Introduction. International Journal of TV Serial Narratives, 3(1), 05-10.