آزاد ارمکی، تقی و حسن چاوشیان (1381)، «بدن به مثابه رسانه هویت»، مجله جامعهشناسی ایران، شماره 4: 75-57.
استریناتی، دومینیک (1380). مقدمهایبرنظریههایفرهنگعامه، ترجمة ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
استوری، جان (1385). مطالعات فرهنگی دربارة فرهنگ عامه، ترجمة محمدحسین پاینده، تهران: انتشارات آگاه.
اسمارت، بری (1386). میشل فوکو، ترجمة لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: اختران.
بهمدی مقدس، نجمه (1396). بازنمایی بدن در شعر کودک و نوجوان با تکیه بر کارکرد هویتی آن، پایاننامه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی.
پاکنهاد جبروتی، مریم (1381). فرادستی و فرودستی در زبان، چاپ اول، تهران: گام نو.
جلالوند، انسیه، افسانه توسلی (1397). تأملی بر نقش جنسیت در سبک مدیریت بدن زنان و مردان، سومین کنفرانس ملی جامعهشناسی و علوم اجتماعی.
خجسته، حسن (1396). جامعهشناسی انتقادی تبلیغات تجاری، انتشارات دانشگاه صداوسیما.
خجسته، حسن (1387). «ساختاربندی هویت زنان»، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 52: 55-35.
داهلبرگ ادوارد (1381). تبلیغات و تأثیرات آن، چاپ اول، تهران: کتاب صبح.
ذکایی، محمدسعید و مریم امنپور (1391). درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران، تهران: تیسا.
ذکایی، محمدسعید (1386). فرهنگ مطالعات جوانان، تهران: انتشارات آگه.
زردار، زرین و محمد
فتحینیا (1392) «بازنمایی اقوام ایرانی در مجموعههای پربینندة تلویزیونی»،
فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، شماره 24: 62-41.
سلبی، کیت و کادوری، ران (1380). راهنمای بررسی تلویزیون، ترجمة علی عامری مهابادی، تهران: انتشارات سروش.
فوکو، میشل (1378). نظم گفتار، ترجمة باقر پرهام، تهران: نشر آگاه.
فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل انتقادی گفتمان، ترجمة شعبانعلی بهرامپور و دیگران، تهران: مرکز مطالعات رسانهها.
فوکو، میشل (1378). مراقبت و تنبیه تولد زندان، ترجمة نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی
فوکو، میشل (1383). اراده به دانستن، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی
فاتحی، ابوالقاسم و ابراهیم اخلاصی (1387)، «مدیریت بدن و رابطه آن با پذیرش اجتماعی بدن»، مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق)، شماره 41: 42-9.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی، قم: انتشارات صبح صادق.
فیسک، جان (1380). «فرهنگ و ایدئولوژی»، ترجمة مژگان برومند، چاپ دوم، فصلنامه ارغنون، شماره 20، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
فیسک، جان (1380). «فرهنگ تلویزیون»، ترجمة مژگان برومند، چاپ دوم، فصلنامه ارغنون، شماره 19، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
قاسمی، افسانه (1396). «مطالعه کیفی نگرش و ادراکات زنان از بدن با تاکید بر جراحی زیبایی»، مجلۀ علمی جامعهشناسی کاربردی، شماره 194-173.
کاشی، غلامرضا؛ محمدجواد هلالی و مینا ستوده (1392). «واکاوی گفتمان نظارت بر تن زنانه در ایران پس از انقلاب اسلامی»، فصلنامه علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 32: 98-73.
گیدنز، آنتونی(1387). «تجدد و تشخص؛ جامعه و هویت شخصی در عصر جدید»، ترجمۀ ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
گیویان، عبدالله و محمد سروری زرگر (1388). «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 8 : 177-147.
لو بروتون، داوید (1392). جامعهشناسی بدن، ترجمة ناصر فکوهی، تهران: نشر ثالث.
محمودیان،
حسین؛ مسعود کوچانیاصفهانی و
سعید مقدس (1394). «مصرفرسانه، مدیریت بدن و رفتار باروری؛ مورد مطالعه: زنان معلم یاسوج»،
فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، شماره 31: 196-173.
هال، الف. (1391). معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی. ترجمة احمد گلمحمدی، تهران: نشر نی.
Burns, tom.(1992). Erving goffman, London and new york, Routledge.
Frank, Arthur, W.(1990)Bringing Bodies Back In : A Decade Review Theory. Culture and Society (7): 62-131.
Fiske, S. T. et al. (1991)."Social Science Research on Trial: Use of Sex Stereotyping Research,"American Psychologist,Vol. 46, No. 10:1049-1060.
Goffman, E.(1979).Gender Advertisements.Cambridge, MA; Harvard Universitypress, New York: Harper & Row.
Goffman, E. (1959). The Presentation of self in everyday life, New York: Doubleday.
Giddens, A. (1990). The Consequences of Modernity, Cambridge: Polity.
Kilbourne, J. (2013). Beauty and the beast of adversiting, center for media literacy Web.24. nov.
Hall, Stuart (1997). The Work of Representation, in Hall (ed.) Representation: cultural representations and signifying practices (PP 13-74) London: Sage.
Stanley,liz.(1989). should sex reality be gender – or gender reality be sex, from stevi Jackson and sue scott(eds),gender: A sociological reader(2002), London,routledge
Smith,Greg(1996). Gender Advertisements Revisited: A visual sociology classic.Electronic journal of sociology:2,1{iuicode:100.2.1.1}
Verhoeren,jef(1985). goffman s analysis and modern micro-sociological paradaigm,quoted in micro sociologica theory, perspectives on sociologica theory(volume2), edited h.j helle and s,n.eisentand,London, sage publication l.td
Wolf, Naomi (2002). The Beauty Myth. HarperCollins Publishers Inc. New York, NY 10022.