احمدی، بابک (1384). از نشانههای تصویری تا متن؛ بهسوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، چاپ پنجم، تهران: نشر مرکز.
استوری، جان (1386). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه حسین پاینده، تهران: نشر آگه.
اسدی، عباس و ندا عبدی (1391). «نقش و عملکرد زن در تبلیغات بازرگانی تلویزیون ایران؛ تحلیل محتوای پیامهای بازرگانی شبکة سه سیما در مهر، آبان و آذر ماه»، پژوهشنامة زنان، شماره 2، صص 20-1.
اکو، امبرتو (1380). نشانهشناسی، ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
انصارینسب، بنیامین (1392). «تحلیل نشانهشناختی آیین دعای طلب بارش باران در قشم»، فصلنامه فرهنگ مردم ایران، شماره 34، صص 130-111.
بابک معین، مرتضی (1385). «نشانهشناسی و تبلیغات»، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، شماره 1، صص 92-103.
باینگانی، بهمن؛ سیدفهیم ایراندوست و سینا احمدی (1392). «سبک زندگی از منظر جامعهشناسی: مقدمهای بر شناخت و واکاوی مفهوم سبک زندگی»، مهندسی فرهنگی، شماره 77، صص 56-74.
بشیر، حسن و نادر جعفری هفتخوانی (1386). «درآمدی بر کاربرد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی؛ مطالعه موردی آگهیهای مطبوعاتی»، اندیشه مدیریت راهبردی، شماره 2، صص 151-188.
بوردیو، پیر (1390). تمایز، ترجمه حسن چاوشیان، چاپ اول، تهران: نشر ثالث.
پاینده، حسین (1385). نقد ادبی و مطالعات فرهنگی؛ قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون ایران، تهران: نشر روزنگار.
چندلر، دانیل (1386). مبانی نشانهشناسی، چاپ اوّل، تهران، سوره مهر.
خواجهنوری، بیژن و مریم سروش (1393)، «استفاده از رسانهها، سبک زندگی و کیفیت زندگی جوانان شیراز»، مجله علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، سال یازدهم، شماره 2، صص 25-50.
راسخ، کرامتالله (1391). فرهنگ جامع جامعهشناسی و علوم انسانی، فارس:انتشارات دانشگاه آزاد واحد جهرم.
رسولی، محمدرضا (1386). پژوهشنامه تبلیغات: گزارش طرح پژوهشی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
سرافراز، حسین (1388). «استوارت هال و مهار بحران؛ خوانشی بر کتاب مهار بحران»، نامة فرهنگ و ارتباطات، شماره 1، صص 160-141.
سن، دینه و آنه ماری (1380). درآمدی بر نشانهشناسی، ترجمه مظفر قهرمان، تهران، پرسش.
سیدینیا، سیداکبر (1388). «مصرف و مصرفگرایی از منظر اسلام و جامعهشناسی اقتصادی»، فصلنامه اقتصاد اسلامی، شماره 34، صص 151-178.
عباسپور، ابراهیم (1390)، «درآمدی بر نشانهشناسی»، دوفصلنامه اسلام و علوم اجتماعی، شماره 6، صص 140-107.
عبداللهیان، حمید و حسین حسنی (1389). «تبلیغات تجاری و مصرفگرایی؛ تحلیل نشانهشناختی آگهیهای تجاری تلویزیونی در ایران». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 2، صص 125-107.
عبداللهیان، حمید و حسین حسنی (1391)، «نحوه بازنمایی ارزشهای فرهنگی در تبلیغات تجاری: تحلیل نشانهشناختی آگهیهای تلویزیونی در ایران»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی، شماره 1، صص 118-89.
فکوهی، ناصر (1383). انسانشناسی شهری. تهران: نشر نی.
فیسک، جان (1388). فرهنگ و ایدئولوژی، ترجمه مژگان برومند، مجله ارغنون. جلد 20.
کاظمی، عباس و آزاده ناظر فصیحی (1386). «بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی»، مجله پژوهش زنان، شماره 1، صص 137-154.
گیدنز، آنتونی (1388). تجدّد و تشخّص؛ جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمۀ ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
محسنیانراد، مهدی (1387). ارتباطشناسی، تهران: انتشارات سروش.
محمدیان، محمود (1382). مدیریت آگهیهای تجاری، چاپ دوم، تهران: انتشارات حروفیه.
موحدمجد، مجید؛ زینب نیکنجات و محمدتقی عباسی شوازی (1394). «بازنمایی مناسک محرم در رسانههای غرب؛ تحلیل نشانهشناختی عکسهای پایگاه عکاسی توتالی کول پیکس با موضوع محرم و عاشورا»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 3، صص 59–31.
مهدیزاده، حسین (1390) «و سبک زندگی؛ قسمت اول: پیشینه دانش سبک زندگی»،
مجله سوره اندیشه، شماره 50 و 51، صص57-59
مهدیزاده، سیدمحمد (1387). رسانهها و بازنمایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعۀ رسانهها.
والکر، جان آلبرت و سارا چاپلین (1385). فرهنگ تصویری، ترجمه حمید گرشاسبی و سعید خاموش، تهران: اداره کل پژوهشهای صداوسیما.
یارمحمد توسکی، مریم و معصومه محمدیسیف (1393). «بررسی نشانهشناختی پوشاک زنان در آذربایجان»، فصلنامه فرهنگ مردم ایران، شماره 38 و 39، صص 49-27.
Evanse, D. & T. Jackson (2007). Towards a Sociology of Sustainable Lifestyles, Working Paper, Research Group on Lifestyles, Values and the Environment Centre for Environmental Strategy (D3), University of Surrey.
Bakan, M.A. (2003). Marketing Demographic, Advertising Semiotics: The Case of Aksam Newspaper. A Thesis Submitted to The Graduate School of Social Sciences of Middle East Technical University
Beebe, B. (2003). "The Semiotic Analysis of Trademark Law". Journal of UCLA Law Review, 621, 720-623.
Bertrand, D. (2000). Semiology Literature, Paris: Nathan.
Bocock, R. (1992). “Consumption and lifestyles”, In, Robert Bocock & Kenneth Thompson (Eds), Social and Cultural Forms of Modernity, Open University Press.
Cambridge Dictionary (2006).
Correa, D. M. (2011). The Constrauction of Gender Identity in India through Television Advertisments: A Semiotic Analysis. Ph.D Thesis of Philosophy. Australian Catholic University, Victoria University.
Danesi, M. (2002). Understanding Media Semiotics. London: Arnold.
Dyer, G. (1993). Advertising as Communication, London: Rutledge.
Hackley, C. (2005). Advertisting and Promotion, Communicating Brands. London: Sage.
Hall, S. (2003). Representation and the Media. Media Education Foundation.
Kelin Kenberg, J. (1996). General Semiology, Bruxelles: Boeck.
Lindlof, T.R. & Taylor, B.C. (2002). Qualitative Communication Research Methods. London: Sage.
Webster Dictionary (2004).
Williamson, J. (1987). Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Marion Boyars.
Yoon, H. C. (2003). "With Special Reference to the Images of Elderly", The Asian Research Center for Religion and Social Communication, accessed on September 22, 2011, http://www.stjohn.ac.th/arc/Cultural.