اسماعیلی محمدصادق و ابراهیم فیاض (1392). «معرفی و تحلیل نظریه وابستگی به نظام رسانهای»، دو فصلنامه مطالعات تحول در علوم انسانی، شماره 1: 52-27.
بشیر، حسن (1392). خبر، تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
روزبه، خسرو (1340). واژههای سیاسی. تهران: انتشارات پژوهش.
رمضانی، احمد (1393). «بکارگیری عناصر نمایشی در خبر»، فصلنامه رسانههای دیداری و شنیداری، شماره 24: 192-143.
زابلیزاده، اردشیر (1394). «بررسی میزان استفاده از مقولات ساختاری روایت و خطابه در گزارشهای خبری شبکه خبر»، فصلنامه رسانههای دیداری و شنیداری، شماره 26: 132-197.
شکرخواه، یونس (1392). خبر، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
عابدی جعفری، حسن، محمدسعید تسلیمی، ابوالحسن فقیهی و محمد شیخزاده (1390). «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی»، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، شماره 2: 198-151.
مهدیزاده، سیدمحمد (1396). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقـادی، تهران: همشهری.
نصر، صلاح (1380). جنگ روانی (کلامی). مترجم محمود حقیقت کاشانی. تهران: انتشارات سروش.
وندایـک، جـان (1384). قدرت و سیاسـت در جامعه شـبکهای، ترجمه اسـماعیل یزدانپور، فصلنامه رسانه، شماره 6: 161-121.
هیلیارد، رابرت ال (1389). نویسندگی برای تلویزیون و رادیو و رسانههای جدید. ترجمه فرزاد فرحزاد، صفورا نوربخش، غلامرضا تجویدی، نیسان گاهان. تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
Allcott, H., & Gentzkow, M. (2017). Social media and fake news in the 2016 election. Journal of Economic Perspectives, 31(2), 211-36.
Anderegg, W. R., Prall, J. W., Harold, J., & Schneider, S. H. (2010). Expert credibility in climate change. Proceedings of the National Academy of Sciences, 107(27), 12107-12109.
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: an analytic tool for qualitative research. Qualitative Research, 1(3), 385-405.
Boyatzis, R. E. (1998). Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development. Sage.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Bu, Z., Xia, Z., & Wang, J. (2013). A sock puppet detection algorithm on virtual spaces. Knowledge-Based Systems, 37, 366-377.
Cross Check a. (2017). Was Macron’s campaign for French Presidency financed by Saudi Arabia?. Accessed 03/04/2018. https://crosscheck.firstdraftnews.org/checked-french/macrons campaign-french-presidency-financed-saudi-arabia.
Cross Check b. (2017). Did Emmanuel Macron Open an Offshore Account?. Accessed 03/04/2018. https://crosscheck.firstdraftnews.org/checked-french/emmanuel-macron-open-offshore-account.
Flood, A. (2016). Post-truth'named word of the year by Oxford Dictionaries. The Guardian.
Holmes, D. (2005). Communication theory: Media, Technology and Society. Sage.
Habermas, J. (1994). The philosophical discourse of modernity. Polity Press.
Habermas, J. (1992). Citizenship and national identity: some reflections on the future of Europe. Citizenship: Critical Concepts, 2, 341-358.
Karlova, N. A., & Fisher, K. E. (2013). Plz RT”: A social diffusion model of misinformation and disinformation for understanding human information behaviour. Information Research, 18(1), 1-17.
Kershner, J. W. (2005). The elements of news writing. Boston, MA: Pearson Allyn and Bacon.
Keyes, R. (2004). The post-truth era: Dishonesty and deception in contemporary life. Macmillan.
Kollanyi, B., Howard, P. N., & Woolley, S. C. (2016). Bots and automation over Twitter during the US election. Data Memo. Oxford, UK: Project on Computational Propaganda, 2016(4), 1-5.
Kovach, B., & Rosenstiel, T. (2007). The Elements of Journalism (completely, updated and revised).
Llorente, José Antonio. (2017). New ways of relating to public opinion emerge and alternative media become established. UNO magazine, no. 27. (March 5). Accessed December 19, 2018. https://www.uno-magazine.com/wp-content/uploads/2017/03/UNO_27_ENG_alta.pdf.
Maffie, J. (2009). ‘In the end, we have the Gatling gun, and they have not’: Future prospects of indigenous knowledges. Futures, 41(1), 53-65.
McGonagle, T. (2017). “Fake news” False fears or real concerns?. Netherlands Quarterly of Human Rights, 35(4), 203-209.
Mecacci, A. (2016). Sublimare il sublime. Kitsch e modernità. CoSMo Comparative Studies in Modernism. (8).
Shoemaker, P. J., & Reese, S. D. (2013). Mediating the message in the 21st century: A media sociology perspective. Routledge.
Oreskes, N. 2004. "The scientific consensus on climate change". Science, 306(5702): 1686-1686.
Quandt, T., Frischlich, L., Boberg, S., & Schatto‐Eckrodt, T. (2019). Fake news. The international encyclopedia of Journalism Studies, 1-6.
Rochlin, N. (2017). Fake news: belief in post-truth. Library hi tech, 35(3), 386-392.
Rosales, Francisco. (2017). Post-Truth, A new way of lying. UNO magazine, no. 27. (March 5). Accessed December 19, 2018. https://www.uno-magazine.com/wp-content/uploads/2017/03/UNO_27_ENG_alta.pdf
Rosemont Jr, H. (2014). Introductory Statement. Confluence: Online Journal of World Philosophies, 1, 151-157.
Tandoc Jr, E. C., Lim, Z. W., & Ling, R. (2018). Defining “fake news” A typology of scholarly definitions. Digital Journalism, 6(2), 137-153.
Thompson, C. (2017). Fake News 101: The New Civics Course in US Schools?. Washington Times.
Wardle, Claire & Derakhshan, Hossein. (2018). Thinking about ‘information disorder’: formats of misinformation, disinformation, and mal-information. Journalism,‘Fake News’& Disinformation, UNESCO.
WEF, F. E. M. (2013). The Global Gender Gap Report 2013. World Economic Forum.