در میانه اسکروتن و لوپس؛ تمهیدی برای رویکردی نشانه‌شناسانه در عکاسی

محدثه مرجانی؛ اصغر فهیمی فر

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.291623.1774

چکیده
  راجر اسکروتن، فیلسوف بریتانیایی، نقشی مؤثر در بسط زیبایی‌شناسی تحلیلی داشته است. وی علاوه بر حوزه‌های نظری، به بحث فلسفی پیرامون شاخه‌های هنری نیز ورود پیدا کرده است. یکی از مهمترین این مباحث، مربوط به مقاله عکاسی و بازنمایی است. اثر یادشده واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. یکی از مهمترین آن‌ها از آن مک‌آیور لوپس است. این ...  بیشتر

طراحی الگوی اینفلوئنسرمارکتینگ دررسانه اجتماعی اینستاگرام درصنعت نشردیجیتال (مطالعه موردی : برنامه کتاب باز و چراغ مطالعه )

پیمان جهانشاهی؛ امیر رحیم پور؛ بهزاد شهرابی

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.325220.1896

چکیده
  با توجه به تاثیر روزافزون عملکرد اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تأثیرگذار)،این پژوهش با بهره گیری از 2برنامه فرهنگی صدا سیما به نام برنامه "کتاب باز"پخش شده از شبکه نسیم وبرنامه"چراغ مطالعه" پخش شده ازشبکه 4 سیما به تاثیراینفلوئنسرهای فرهنگی رسانه ملی برمخاطبان انجام شده است.پژوهش حاضردرپی پاسخگویی به این پرسش بوده است که اینفلوئنسرها ...  بیشتر

تحلیل گفتمان انتقادی مناظره اقتصادی دو نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ رئیسی و همتی

حمیدرضا رهرو؛ پیمان جبلی؛ فاطمه عظیمی فرد

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.336076.1917

چکیده
  در پژوهش حاضر مهم‌ترین کارزار انتخاباتی در ایران؛ یعنی مناظره‌های ریاست‌جمهوری که یکی از مهم‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است، از منظر تحلیل گفتمان انتقادی بررسی شده است. از این رو، نمایندگان دو گفتمان غالب در مناظره‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای بررسی انتخاب شدند؛ آقایان ...  بیشتر

طراحی الگوی مدیریت هوشمند جدول پخش تلویزیون ایران

علی رضا توحیدی؛ داود نعمتی انارکی؛ علی اکبر فرهنگی

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.343420.1931

چکیده
  الف: افزایش رقابت، تمایز، تکثیر رسانه ها، همچنین بخش‌بندی فزاینده مخاطبان موجب نیاز به تغییر شیوه مدیریت جدول پخش تلویزیون صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، بکارگیری فناوری در مدیریت پخش، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، تخصیص بهینه منابع مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی جهت  دستیابی به اهداف و جذب مخاطبان شده است.ب:هدف پژوهش: هدف ...  بیشتر

مردم ‎نگاری ترجمه سیاست خبری در تحریریه خبر 21 شبکه یک سیما

امین طیب طاهر؛ مسعود کوثری؛ مهدی منتظرقائم؛ ابراهیم فیاض

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.323705.1893

چکیده
  یکی از مسائل قدیمی میان پژوهشگران اتاق خبر، کنترل اجتماعی آن برای حفظ سیاست خبری در فرآیند تبدیل آن به پیام است. کنترل اجتماعی در سازمان‎ ها با مفهوم اجرای سیاست درهم ‎تنیده است. این مفهوم ابعاد مختلفی دارد که اصلی‎ ترین آن‌ها، ترجمه(و تفسیر) سیاست برای مجریان باهدف ایجاد فهم مشترک بین سیاست‌گذار و مجری آن است. اهمیت این امر با ...  بیشتر

تأثیر ظرفیت های تعزیه عاشورایی در تولید قالب های کوتاه رادیویی با نگاهی گذرا به روایت و روایت شنو

زهرا حاجی احمدی؛ شهرام گیل آبادی؛ ویدا همراز

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.317413.1877

چکیده
  این مقاله با هدف تأثیر ظرفیت های تعزیه عاشورایی در تولید قالب های کوتاه رادیویی با نگاهی گذرا به روایت و روایت شنو نگاشته شده است که سعی در ارائه ی الگوی پیشنهادی قالب جدیدی به نام بیت استوری را دارد. به این منظور، عنوان مقاله از تازگی برخوردار است و با تحلیل روایت تعزیه های عاشورایی در خصوص شاخصه های برنامه سازی، برای تولید قالب کوتاه ...  بیشتر

ارائه مدل عوامل تأثیرگذار بر توسعه بازاریابی اجتماعی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

مهدی علی شریفی؛ نوروز هاشم زهی؛ سید علی رحمان زاده؛ سید وحید عقیلی

دوره 16، شماره 43 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2022.351788.1945

چکیده
  یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر سود آوری و موفقیت سازمان ها و رسانه های اجتماعی، توجه به بازاریابی اجتماعی و عوامل آن است. پژوهش حاضر ﺑﻪ ﺗﺮﺳﻴﻢ مدلی برای عوامل تأثیرگذار بر توسعه بازاریابی اجتماعی در سازمان صدا و سیمای ایران می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول (شناسایی ...  بیشتر