برساخت بدن در تلویزیون (مورد مطالعه: تبلیغات بازرگانی شبکه یک سیمای ملی)

معصومه میرزاخانی؛ باقر ساروخانی؛ حسن خجسته باقرزاده

دوره 14، شماره 33 ، خرداد 1399، ، صفحه 33-64

https://doi.org/10.22085/javm.2020.211352.1460

چکیده
  یکی از منابع مهم اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در جهان رسانه­ای شدة امروز، تبلیغات است که تأثیر بسیاری در شکل­گیری الگوهای فکری، احساسی و رفتاری مخاطبان و تغییر ارزش­ها و نگرش‌های آنان دارد. این مقاله با هدف بررسی جایگاه بدن در گفتمان رسانه (تبلیغات بازرگانی) به بررسی نشانه‌ها و رمزگان موجود ...  بیشتر