تحلیل ساختاری عوامل مؤثر بر آیندۀ خبرگزاری صدا و سیما در افق 5 ساله

محمدرضا یاسین؛ حمیدرضا حسینی دانا؛ امید جهانشاهی؛ محسن شاکری نژاد

دوره 16، شماره 44 ، دی 1401، ، صفحه 198-161

https://doi.org/10.22085/javm.2023.340789.1925

چکیده
  سرعت تحولات و رشد روزافزون پلتفرم‌های جدید و ابزارهای دیجیتال، وضعیت صنعت خبر را پیچیده کرده و درنتیجۀ، رقابت میان مؤسسات خبری نیز تشدید شده است. درواقع، امروزه شاهد جنگ رسانه‌ای هستیم و در این میان، خبرگزاری صداوسیما با رسانه‌های معاند و وابسته به غرب در رقابتی جدی قرار دارد. هدف این پژوهش، تحلیل عوامل مؤثر بر آیندۀ خبرگزاری صداوسیما ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر آینده شبکه خبر در افق ده ساله

فتحعلی تیرگرفاخری؛ علی جعفری؛ علی احمدی؛ امید جهانشاهی

دوره 14، شماره 36 ، اسفند 1399، ، صفحه 33-59

https://doi.org/10.22085/javm.2021.250656.1599

چکیده
  سرعت تحولات فناوری‌های دیجیتال به حدی است که سازمان‌های رسانه‌ای مدام با شگفتی روبرو هستند و این  رقابت در صنعت، رسانه را بسیار پیچیده ساخته است. ازاین‌رو مدیران رسانه‌ها، برای روبرو شدن با تحولات، نیازمند داشتن تصویری از احتمالات پیش­رو هستند تا بتوانند با اتخاذ تصمیم‌های پیش‌دستانه از غافلگیری مصون بمانند. امروزه بدون ...  بیشتر

شناسایی مؤلفه های کلیدی و پیشران‌های سرگرمی در بستر سیمای جمهوری اسلامی ایران

احسان مرزبان؛ احد رضایان قیه باشی؛ امید جهانشاهی

دوره 13، شماره 32 ، اسفند 1398، ، صفحه 163-189

https://doi.org/10.22085/javm.2020.201429.1398

چکیده
  آینده، برآیند و حاصل بر همکنش مؤلفه‌های بسیار زیاد در سیستمی پیچیده و پویاست. گام نخست برای شناسایی تصاویر آینده، شناخت سیستم مورد مطالعه است. منظور از شناخت سیستم مورد مطالعه، مشخص کردن مؤلفه‌های اثرگذار و اثرپذیر در سیستم و تعیین وزن و جایگاه احتمالی هر مؤلفه در ساخت واقعیت‌های بدیل آینده است. در این پژوهش 86 مؤلفه‌ اثرگذار از ...  بیشتر