بررسی کاربرد گرافیک خبری در سیمای جمهوری اسلامی ایران و ارائه شیوه‌های اصلاحی برای آن از نظر کارشناسان

اعظم فراهانی؛ محمدرضا آستانه؛ عبدالله گیویان

دوره 9، شماره 21 ، دی 1392، ، صفحه 179-208

چکیده
  گرافیک خبری می­تواند حجم زیادی از اطلاعات مربوط به یک خبر را در فضایی محدود، با جذّابیت دیداری زیاد، امکان درک و فهم ساده و سریع و با توان عینیت‌بخشی و باورپذیری بسیار ارائه کند. به‌‌رغم آن‌که از این نوع گرافیک در رسانه­های بزرگ جهان فراوان استفاده می‌شود، اما کاربرد آن در ایران محدود است. این پژوهش، با هدف بررسی و تبیین کاربرد، ...  بیشتر

بازنمایی غرب در سینمای ایران

زهرا سخی؛ عبدالله گیویان؛ محمد دادگران

دوره 6، شماره 11 ، فروردین 1389، ، صفحه 61-95

چکیده
  رسانه‌ها ابزار بیان ایدئولوژیک گفتمانها هستند و از طریق آنها می‌توان ایدئولوژی را به سطح جامعه تزریق کرد. از این لحاظ برای دریافت روند تطوری گفتمان حاکم، می‌توان از رسانه‌ها به عنوان مرجعی مطالعاتی استفاده کرد. سینما به علت تصویری بودن و همه گیر بودن در میان رسانه‌های جمعی از جایگاه والایی برخوردار است. تغییرات گفتمانی بر نحوة ...  بیشتر