دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
نویسنده = محمد اخگری
تعداد مقالات: 7
مطالعهی ظرفیتهای طنز عبید زاکانی در رادیو
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 دی 1400
چکیده
عبید زاکانی از بزرگترین طنزپردازان و منتقدان اجتماعی تاریخ ادبیات فارسی است و آثار او گنجینهی عظیمی از شگردها، شیوهها و نکات آموختنی است. رسانهی رادیو به عنوانی رسانهای فراگیر و پر اهمیت که بخش مهمی از تاریخچهی آن را متون و نمایشهای طنز تشکیل میدهد باید از این ظرفیت عظیم بهرهبرداری کند. هدف از این پژوهش بررسی چگونگی استفاده ... بیشترشیوه راه اندازی و تداوم پویش های اجتماعی در رادیو با استفاده از ظرفیت فضای مجازی(مطالعه موردی پاندمی کرونا)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 آبان 1400
چکیده
نیاز به اطلاعرسانی، آموزش و بسیج مردم در جهت مقابله با بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی از ضروریات جوامع امروز است که انتظار میرود رسانهها پاسخگوی آن باشند. در عصر کنونی با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، شاهد همافزایی رسانهها با یکدیگر هستیم و این امر در شرایط بحران میتواند فرصت خوبی برای رسانهای همچون رادیو باشد که با استفاده ... بیشترمفهوم پردازی نظری ابتسام در ادبیات عرفانی برای طراحی طنز رسانهای
دوره 16، شماره 41 ، فروردین 1401، ، صفحه 5-26
چکیده
شادی از جمله موضوعاتی است که در عرفان نظری و عملی بدان پرداخته شده و با مفاهیمی همچون فرح، سرور، تبسم، وجد، سماع و بهجت وجوه مختلف آن تعریف شده و در ادبیات تعلیمی به لحاظ هنری مصداقهای کاربردی آن در قالب طنز قابل مطالعه است. ابتسام به معنای لبخند زدن یا شکرخند از کلام ابن سینا در کتاب اشارات و تنبیهات اخذ شده، که با مطالعۀ مفاهیم فرح، ... بیشترتأثیر زاویۀ دید مستندساز از واقعیت سوژه در مستند رادیویی بر پایۀ نظریههای روایت
دوره 15، شماره 38 ، شهریور 1400، ، صفحه 69-106
چکیده
این مقاله با هدف بررسی نقش راوی برای رسیدن به قابلاعتمادترین روایت فردی از واقعیت در مستند رادیویی، بهعنوان نزدیکترین گونۀ رسانهای به رویداد واقعی، نگاشته شده است. به این منظور، با تکیه بر سه نظریۀ روایت از پراپ، ژنت و بارت، هفت نمونۀ ساختهشده در سه شبکۀ رادیویی فرهنگ، صدای آشنا و ایران، بهطور تصادفی انتخاب و با ... بیشترمطالعۀ ظرفیتهای رسانۀ شنیداری پادکست برای آموزش زبان فارسی در رادیوهای برونمرزی صداوسیما (مطالعۀ موردی: برنامههای آموزش زبان در رادیوهای دویچه وله و پارس تودی)
دوره 14، شماره 33 ، خرداد 1399، ، صفحه 157-180
چکیده
تحقیق پیشرو با هدف تبیین ظرفیت پادکست بهمنظور رسانهای نو در آموزش زبان فارسی و ارائۀ الگوی تولید و توزیع پادکست آموزشی در رادیو و نیز شناسایی نقاط قوت و ضعف پادکستهای آموزش زبان فارسی انجام پذیرفته است. بنابر فرضیۀ «درونداد» کراشن، شنیدن یکی از ورودیهای اصلی در فراگیری زبان به شمار است و پادکست بهعنوان رسانۀ شنیداری ... بیشترمطالعه شیوههای خلق شخصیتهای باورپذیر در متون نمایشی رادیو
دوره 12، شماره 28 ، اسفند 1397، ، صفحه 1-26
چکیده
شخصیت پایه و اساس زندگی، درام و نمایشنامه است و ارائه موضوعات در قالب نمایش و با طراحی شخصیتهای باورپذیر میتواند در ارائه مفهوم به مخاطب مؤثرتر عمل کند. چون رادیو، رسانهای است تخیلپذیر و قدرت تأثیر و نفوذش از این رهگذر بیشتر و سریعتر از سایر رسانههاست، این پژوهش به مطالعه و تبیین قواعدی ویژه جهت باورپذیری شخصیت که متناسب ... بیشتردرآمدی بر فلسفه تلویزیون
دوره 4، شماره 6 ، تیر 1387، ، صفحه 11-22