تبیین ویژگی استعدادهای شاغل در بخش خبر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

مصطفی مصدقی؛ سید مهدی شریفی؛ اکبر نصراللهی

دوره 17، شماره 45 ، فروردین 1402، ، صفحه 56-33

https://doi.org/10.22085/javm.2022.316071.1883

چکیده
  در سال‌‌های اخیر، تغییرات فراوان و افزایش رقابت در سازمان‌‌های رسانه‌‌ای- بویژه در بخش خبر و اطلاع‌‌رسانی- کار را برای پیشبرد اهداف و سیاست‌‌های بخش خبر رسانه‌ها، از جمله صدا وسمیا، دشوار کرده است. در این راستا، اتخاذ سیاست‌‌های جدید از جمله جذب استعدادها می‌‌تواند سرآغازی برای حرکت سنجیده و موثر در این زمینه باشد. با توجه ...  بیشتر

سیاست گذاری رسانه های نوین در ایران :(مطالعه موردی سازمان صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی)

حمید محمدی؛ اکبر نصراللهی

دوره 16، شماره 42 ، تیر 1401، ، صفحه 81-108

https://doi.org/10.22085/javm.2021.288428.1752

چکیده
  امروزه هرگونه سیاست‌گذاری رسانه‌ای مستلزم لحاظ کردن دیگر زمینه‌های ارتباطات از جمله فناوری‌های نوین ارتباطی است. این مقاله به موضوع سیاست‌گذاری رسانه‌های نوین در ایران می‌پردازد. هدف تحقیق، شناسایی نقاط‌قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای سیاست‌گذاری رسانه‌های نوین در ایران با محوریت سازمان صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی است. ...  بیشتر

نقش و جایگاه فناوری‌های نوین ارتباطی در چابک‌‏سازی فرایندهای تولید رادیو ـ تلویزیونی (مطالعه موردی: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران)

مینو تشکری؛ محمد دادگران؛ اکبر نصراللهی

دوره 15، شماره 37 ، خرداد 1400، ، صفحه 163-196

https://doi.org/10.22085/javm.2020.210834.1455

چکیده
  رقابت‌پذیری رسانه در سپهر رسانه‌ای ملی و فراملی، ارتباط نزدیکی با سرعت و چابکی رسانه دارد. این سرعت و چابکی در درجۀ اول باید در فرایندهای تولید رادیویی ـ تلویزیونی قابل‌مشاهده باشد. فناوری نوین ارتباطی با هوشمندسازی سیستم رسانه‌ای و فرایندهای تولید جاری و آتی آن، ابزاری برای چابک­سازی هستند. پژوهش پیش­رو تلاش دارد با استفاده ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر تقویت حضور خبرگزاری صداوسیما در شبکه‌های اجتماعی(اینستاگرام و توییتر)

مجید سعادتی؛ اکبر نصراللهی؛ اسماعیل سعدی پور؛ سید علی رحمان زاده

دوره 14، شماره 36 ، اسفند 1399، ، صفحه 87-121

https://doi.org/10.22085/javm.2021.243997.1573

چکیده
  یکی از عرصه ­های نوظهور فعالیت رسانه ­های خبری جریان اصلی، حضور در زیست‌بوم جدید رسانه ­ای یعنی شبکه ­های اجتماعی مجازی است. خبرگزاری صداوسیما نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای رقابت با سازمان­های خبری رقیب ملزم به حضور و فعالیت مطلوب در این زیست‌بوم است. در این پژوهش بر آنیم تا مؤلفه‌های مؤثر بر فعالیت خبرگزاری صداوسیما ...  بیشتر

پوشش خبرهای استانی (محلی) در اخبار شبکه‌های یک و جام جم1 بر اساس مدل پیتر بالانتین

اکبر نصراللهی؛ زین العابدین مختاریان

دوره 10، شماره 25 ، دی 1393، ، صفحه 83-106

چکیده
  اهمیت نقش و جایگاه شبکه‌های استانی در تأمین بخشی از محتوای عرضه شده به مخاطبان و تأکید براستفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های استانی در حفظ و اشاعه فرهنگ بومی در اسناد راهبردی و بالا دستی صدا و سیما نظیر سند افق‌رسانه، موجب شد تا چگونگی استفاده از خبرهای استانی در بخشهای خبری 21 شبکه یک (سراسری) وجام‌جم1 (برون مرزی) به عنوان کامل‌ترین بخش‌های ...  بیشتر

طراحی راهبردهای مطلوب برای مدیریت خرده‌فرهنگ‌ها در شبکه استانی سیمای مرکز قزوین

سمیه بابایی؛ اکبر نصراللهی؛ محمدعلی هرمزی زاده

دوره 9، شماره 21 ، دی 1392، ، صفحه 9-42

چکیده
  موضوع این پژوهش، طراحی راهبردهای مطلوب برای مدیریت خرده‌فرهنگ‌ها در شبکه استانی سیمای مرکز قزویناست. اهمیت این موضوع، بیشتر از آن روست که استان قزوین به لحاظ اجتماعی، مرکب از قومیت‌های گوناگون و واجد تنوع فرهنگی بسیار است.مسئله اصلی این تحقیق برنامه‌ریزی راهبردی برای مدیریت خرده‌فرهنگ‌ها از طریق شبکه سیمای استانی قزوین است. ...  بیشتر