بررسی کاربرد گرافیک خبری در سیمای جمهوری اسلامی ایران و ارائه شیوه‌های اصلاحی برای آن از نظر کارشناسان

اعظم فراهانی؛ محمدرضا آستانه؛ عبدالله گیویان

دوره 9، شماره 21 ، دی 1392، ، صفحه 179-208

چکیده
  گرافیک خبری می­تواند حجم زیادی از اطلاعات مربوط به یک خبر را در فضایی محدود، با جذّابیت دیداری زیاد، امکان درک و فهم ساده و سریع و با توان عینیت‌بخشی و باورپذیری بسیار ارائه کند. به‌‌رغم آن‌که از این نوع گرافیک در رسانه­های بزرگ جهان فراوان استفاده می‌شود، اما کاربرد آن در ایران محدود است. این پژوهش، با هدف بررسی و تبیین کاربرد، ...  بیشتر