در حالی که سازمانهای پخشگسترده[1] در حال گذار از آنالوگ به دیجیتال مجبور به صرف هزینههای گزافی هستند، سرویسدهندههای جدید با استفاده از زیرساختهای جدیدی چون مخابرات سیار، مدمهای DSL، فیبر نوری و شبکههای کابلی با ارائة محیطهای جدید، مخاطبین را بهسوی خود جلب کرده و دنیای مربوط به خود را هر روز بیشتر از دیروز تحدید میکنند.
مخاطبینی ...
بیشتر
در حالی که سازمانهای پخشگسترده[1] در حال گذار از آنالوگ به دیجیتال مجبور به صرف هزینههای گزافی هستند، سرویسدهندههای جدید با استفاده از زیرساختهای جدیدی چون مخابرات سیار، مدمهای DSL، فیبر نوری و شبکههای کابلی با ارائة محیطهای جدید، مخاطبین را بهسوی خود جلب کرده و دنیای مربوط به خود را هر روز بیشتر از دیروز تحدید میکنند.
مخاطبینی که تا دیروز سرویسهای محدودی آنان را راضی میکرد، امروز سرویسهای متنوعی را درخواست میکنند و راضی نگاه داشتن آنان مشکلتر از گذشته میباشد. رقابت شدید میان بازیگران صحنه، هر روز مرزهای جدیدی را تعریف میکند و هشیاری و برنامهریزی دقیقتری را طلب میکند.
در این بین آنان که پیش از یک تقاضا از سوی مخاطبین، برای پاسخ گویی به آن اندیشیده و فناوری لازم را به خدمت گرفته و پرسنل خود را آماده کردهاند قادر به ادامة حیات بوده و در صحنه باقی میمانند، و آنانی که بیتوجه به روند تغییر در فناوری تنها امروز را میبینند در تنگنای چالش با تغییرات پرسرعت هر روز محدودتر از دیروز به حیات خود ادامه داده تا بالاخره در رقابت شدید میدان را به رقبا تسلیم خواهند نمود.
آنچه سازمانها، شرکتها و دولتها به آن نیازمند هستند، داشتن یک مسیرنمای فناوری است. بهطوریکه قادر باشند قبل از وقوع یک تغییر و قبل از تأثیر ناشی از یکفناوری جدید، آمادگی لازم را ایجاد و قادر به مدیریت شرایط جدید باشند. با روشهای مطرح مانند سناریو نویسی و آیندهنگاری از مرز پیشبینی گذشته و خود نسبت به تعریف شرایط در هر مقطع پرداخته و به تعبیری آینده را خود بسازند
2. broadcasters