آسیب‌شناسی برنامه‌های آموزشی تلویزیونی (با نگاهی به مجموعه مدرسه ایران و فیلیمو مدرسه)

علی داردان؛ سیدمحمدصادق مرکبی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 شهریور 1402

https://doi.org/10.22085/javm.2023.376556.2020

چکیده
  برنامه‌سازی تلویزیونی آموزشی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تولیدات تلویزیونی است که تا زمان همه‌گیری کرونا کمتر به آن توجه شده بود، و در حالی‌که در دنیا نمونه‌های موفق برنامه‌های تلویزیونی آموزشی تولید و پخش شده بود در ایران صرفاً برنامه‌های آموزش‌محور از شبکه آموزش و آن هم به‌صورت مستقیم و عیناً شبیه به کلاس درس و مدرسه تولید شد. ...  بیشتر

پیشینه، گستره، عناصر و مفهوم سرگرم آموزی به عنوان یک راهبرد ارتباطی

سید بشیر حسینی؛ کمیل سوهانی

دوره 10، شماره 24 ، مهر 1393، ، صفحه 225-260

چکیده
  پژوهش حاضر به دنبال دست‌یابی به تعریفی جامع از پدیده‌ی رسانه‌ای سرگرم‌آموزی و بررسی ویژگی‌های آن در حوزه‌های مختلف کاربردی، از جمله تلویزیون می‌باشد. سرگرم‌آموزی به‌عنوان پدیده‌ای مهم و پیش‌رو در ادبیات رسانه‌ای جهان، با قدمتی بیش از چهل سال در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای ورود داشته و به دنبال پوشش‌دهی دو حوزه‌ی کارکردی مهم ...  بیشتر