راهکارهای ارتقاء جایگاه رسانۀ ملی در سپهر رسانه‌ای کشور با تأکید بر شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان

حسن خجسته باقرزاده؛ سیاوش صلواتیان؛ محسن فینی زاده بیدگلی

دوره 13، شماره 32 ، اسفند 1398، ، صفحه 7-32

https://doi.org/10.22085/jrtv.2017.79243.1060

چکیده
  سپهر رسانه‌ای به‌عنوان فضایی متنوع و متکثر از رسانه در حقیقت فضایی رقابتی بین رسانه‌ها است که هر رسانه سعی می‌کند از راههای مختلف جایگاه خود را ارتقاء بدهد، این پژوهش بر آن است که ضمن شناسایی جایگاه رسانۀ ملی به‌عنوان رسانۀ جمهوری اسلامی ایران در سپهر رسانه‌ای کشور، راههای ارتقاء جایگاه رسانۀ ملی در سپهر رسانه‌ای کشور با تأکید ...  بیشتر

نقش بودجه‌بندی عملیاتی در مدیریت منابع انسانی؛ رهیافتی نظری در مدیریت رسانه

غلامحسین نیکوکار؛ عبدالرحمن احسان؛ زهراسادات سلیمان زاده

دوره 7، شماره 15 ، فروردین 1390، ، صفحه 75-98

چکیده
  بودجه به عنوان اهرمی اصلی در برنامه ریزی و مدیریت هر سازمان به شمار می‌آید. سازمان‌ها نیز به طور کلی، به دنبال استفاده مطلوب از هزینه‌های انجام شده و کسب بیشترین بهره‌وری و تحقق اهداف از پیش تعیین شده با به کارگیری کمترین منابع‌اند. مدیریت منابع مالی مشتمل بر مواردی همچون برآورد منطقی، بودجه‌ریزی عملیاتی و استقلال مالی است که ارتباطی ...  بیشتر