روش‌های اقناع مخاطب در سریال های تلوزیونی

فاطمه سیروس؛ امیدعلی مسعودی

دوره 16، شماره 42 ، تیر 1401، ، صفحه 59-80

https://doi.org/10.22085/javm.2021.273231.1706

چکیده
  هدف این پژوهش شناخت روش‌های اقناع مخاطب در سریال‌های تلویزیونی است. موردمطالعه آن سریال خارجی چرنوبیل است. در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی سیستماتیک انسِلم اشترا وس، سریال چرنوبیل مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته است. یافته‌های تحقیق نشان داد:با توجه به اینکه فیلم و سریال اثر هنری نیز محسوب می‌شود، جذابیت تصویری، ...  بیشتر

مطالعۀ اسلوب‌های اختصاصی شبکۀ خبری بی‌بی‌سی فارسی برای جلب اعتماد مخاطبان: مطالعه موردی خبر 60 دقیقه

محمود بهشتی؛ محمد علی هرمزی زاده؛ اردشیر زابلی زاده

دوره 13، شماره 31 ، آذر 1398، ، صفحه 87-115

https://doi.org/10.22085/javm.2019.69270.1020

چکیده
  پیش‌شرط اثرگذاری پیام‌های رسانه‌ای، داشتن اعتماد مخاطب است. در این مقاله به دنبال دستیابی به اسلوب­های اختصاصی جلب اعتماد مخاطبان در شبکه بی­بی­سی فارسی است و برای این کار اصلی­ترین بخش خبری این شبکه یعنی خبر 60 دقیقه را مورد مطالعه قرار می­دهد. این پژوهش از نظریۀ اعتبار منبع، جنگ نرم، نظریه استفاده و رضامندی و اَنگ زنی استفاده ...  بیشتر

بررسی محتوای موسیقایی رادیو آوا به روش تحلیل محتوای کیفی

محسن نفر؛ مریم سماعی

دوره 12، شماره 27 ، مهر 1397، ، صفحه 119-148

https://doi.org/10.22085/jrtv.2018.70640

چکیده
  این پژوهش بر آن است به‌ نقد و تحلیل موسیقی‌های رادیو آوا در یک بازة زمانی مشخص بپردازد. اینکه چه آثاری از آن پخش می‌شود و هرکدام از آنها چه کارکردی دارند. اصلی‌ترین تأثیر موسیقی بر روح مخاطب (انسان) است. ماهیت آثار موسیقی متشکل از دو رکن بنیادین ملودی و ریتم است و این هر دو به انضمام شعر آنها (در صورت با کلام بودن) در این مقاله بررسی و ...  بیشتر