دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
کلیدواژهها = خبر
تعداد مقالات: 4
تحلیل الگوی پارادایمی تاخیر و سکوت خبری بحران ها در صدا وسیما (تاکید بر بحران های امنیتی و اجتماعی داخلی)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1401
چکیده
اطلاع رسانی و انعکاس به موقع رویدادها ، حوادث و پوشش اخبار بحران برای رسانه ها خصوصا رسانه های خبری در عصر حاضر اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و مخاطب، ناکارآمدی رسانه ، تاخیر و سکوت و بی خبری را با توجه به ورود رقبای قدرتمند و فراگیری چون شبکه های اجتماعی برنمی تابد. از آنجا که نیازافکارعمومی در دسترسی به اخبار بحرانها بیش از حالت ... بیشترظهور «خبر جعلی» در «عصر پساحقیقت» ؛ اهداف و پیامدها
دوره 13، شماره 31 ، آذر 1398، ، صفحه 59-85
چکیده
رسانه های اجتماعی، پلتفرمی برای کاربرانشان فراهم کرده اند که کاربران از طریق آنها می توانند در سریع ترین زمان با کاربران دیگر ارتباط و نظام پیام رسانی مؤثری برقرار کنند؛ ظهور این نوع پلتفرم ها در جامعه شبکه ای امروز، بهطور تقریبی همة عرصه های زیست اجتماعی ازجمله فرایندهای حرفه ای و سازمانی تولید خبر بهمثابه ... بیشتربررسی میزان استفاده از مقولات ساختاری روایت و خطابه در گزارش های خبری شبکه خبر
دوره 11، شماره 26 ، خرداد 1394، ، صفحه 197-232
چکیده
خبر، در معنای عامکلمه، بازنمایی رخدادها در بافت گفتمان حاکم بر جامعه است. بنا براین تعبیر، قابل تصور نیست که اخبار و گزارشهای خبری تابع یا زیرمجموعه گفتمان عمومی جامعه نباشد؛ زیرا در اینصورت یا به طورکلی مورد توجه قرار نمیگیرند یا کارکردهای خبری خود را از دست خواهند داد. هدف پژوهشحاضر، آسیبشناسی گزارشهای خبری شبکه ... بیشتربه کارگیری عناصر نمایشی در خبر
دوره 10، شماره 24 ، مهر 1393، ، صفحه 143-192