الگوی ریسک‌های راهبردی در سازمان صداوسیما

حسین زارعی عظیمیان؛ سیاوش صلواتیان؛ سمیه لبافی

دوره 17، شماره 48 ، دی 1402، ، صفحه 169-200

https://doi.org/10.22085/javm.2022.324446.1894

چکیده
  یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی سازمان صداوسیما در محیط پرتلاطم سازمان‌های رسانه‌ای شود، تدوین و اجرای راهبرد یا همان مدیریت راهبردی است. شناسایی ریسک‌های راهبردی و تمهید اقداماتی برای آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش احتمال موفقیت مدیریت راهبردی در سازمان صداوسیما شود و قدرت رقابت‌پذیری این سازمان را در ...  بیشتر

تدوین شاخص‌های ارزیابی استراتژیک رسانه خدمت عمومی در حوزۀ فنی و زیرساخت صداوسیما

مهدخت بروجردی علوی؛ محمد مهدی رحمتی

دوره 13، شماره 31 ، آذر 1398، ، صفحه 151-183

https://doi.org/10.22085/javm.2019.199128.1392

چکیده
  رسانۀ خدمت عمومی برمبنای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شکل گرفته است. نظام مطلوب مدیریت رسانه‌ در سازمان صداوسیما به الگوی رسانه خدمت‌محور نزدیک­تر است. حضور مؤثر در زیست ­بوم صنعت رسانه و محتوا، نیازمند برنامه­ ریزی راهبردی و مهمتر از آن ارزیابی و اصلاح این راهبردها است. فقدان شاخص‌های مناسب ارزیابی عملکرد، موجب اتلاف منابع مالی ...  بیشتر

بازکاوی فرهنگ سلبریتی‌گری و تعامل رسانه ملی با چهره‌ها

عبدالکریم خیامی؛ علی اسکندری؛ مرضیه خلقتی

دوره 13، شماره 30 ، شهریور 1398، ، صفحه 7-33

https://doi.org/10.22085/javm.2019.169560.1241

چکیده
  سلبریتی‌ها از جملة منابعی هستند که رسانه‌ها با هدف جذب مخاطب و سودآوری به آن‌ها متوسل می‌شوند و آن‌ها نیز با هدف بیشتر دیده شدن و کسب درآمد در رسانه‌ها حاضر می‌گردند. پس می‌توان یک ارتباط دوسویه را متصور شد که هرکدام از دو سوی این طیف درصدد دستیابی به اهدافی هستند. اما در این مواجهه، گاه مشکلات و مسائلی به وقوع می‌پیوندد که هزینه‌هایی ...  بیشتر