بررسی شکل ظهور جسمانی موجودات مینوی در اسطوره ‏‏های ایران به منظور بازنمایی در طراحی شخصیت پویانمایی

احمد سفلایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 دی 1401

https://doi.org/10.22085/javm.2023.348290.1937

چکیده
  تولیدات پویانمایی به دلیل آزادی تام در خلق شخصیت ھای رویایی و فضاھای تخیلی نسبت به سایرگونه ھای نمایشی امکان بیشتری را نسبت به استفاده از فانتزی بصری در خود دارد. ھدف اینپژوھش بررسی دقیق نحوه تشریح شکل ظاھری موجودات مینوی در اسطوره ھای ایران، برایروایت صحیح داستان ھا و افسانه ھای ایرانی ھمگون با نگرش ماھوی ایرانی به موجودات اساطیریاست ...  بیشتر

تحلیل ادراک خوانش از رسانه تلویزیون توسط مخاطبان نوجوان پایه‌های تحصیلی دهم تا دوازدهم؛ (مطالعۀ موردی: مجموعه پویانمایی کیخان)

علی اسکندری

دوره 15، شماره 39 ، آبان 1400، ، صفحه 116-91

https://doi.org/10.22085/javm.2021.298140.1805

چکیده
  امروزه با رشد فناوری‌های ارتباطی، دسترسی مخاطبان به انواع شبکه‌های فراملی ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، فضاهای مجازی و آنلاین به‌گونه‌ای تسهیل شده که رسانه‌ها برای جذب هر چه بیشتر طیف مختلف مخاطبان و درنتیجه، فروش هرچه بیشتر محصولات رسانه ­ای خود، مجبورند مطابق خواسته و سلیقۀ مخاطبان برنامه­ سازی کنند. ازاین‌رو ضرورت شناخت ...  بیشتر

تدوین و اعتباریابی اصول طراحی‌ موشن‌گرافیک‌های آموزشی

کلثوم نامور؛ محسن باقری؛ سعید شاه حسینی

دوره 14، شماره 35 ، آذر 1399، ، صفحه 107-132

https://doi.org/10.22085/javm.2020.240117.1559

چکیده
  گسترش روزافزون شبکه­های تلویزیونی ماهواره­ای و شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، شبکه‌های تلویزیونی سراسری و استانی رسانۀ ملی را با چالش جدی جذب و حفظ مخاطب مواجه کرده است. در این راستا لزوم توجه به تفاوت­های فردی و اجتماعی مخاطبان جهت جذب و جلب رضایت ایشان به‌ویژه در شبکه­های استانی صداوسیما بیش‌ازپیش احساس می­شود. بر این ...  بیشتر