بررسی شکل ظاهری موجودات مینوی در اسطوره‏‏های ایران به‌منظور بازنمایی در طراحی شخصیت پویانمایی

احمد سفلایی

دوره 17، شماره 48 ، دی 1402، ، صفحه 69-100

https://doi.org/10.22085/javm.2023.348290.1937

چکیده
  تولیدات پویانمایی به دلیل آزادی تام در خلق شخصیت‌های رؤیایی و فضاهای تخیلی، نسبت به سایر گونه‏‏های نمایشی، امکان بیشتری را در استفاده از فانتزی بصری در خود دارند. هدف این پژوهش، بررسی دقیق نحوه تشریح شکل ظاهری موجودات مینوی در اسطوره‏‏های ایران، برای روایت صحیح داستان‏ها و افسانه‏‏های ایرانی همگون با نگرش ماهوی ایرانی ...  بیشتر

تحلیل ادراک خوانش از رسانه تلویزیون توسط مخاطبان نوجوان پایه‌های تحصیلی دهم تا دوازدهم؛ (مطالعۀ موردی: مجموعه پویانمایی کیخان)

علی اسکندری

دوره 15، شماره 39 ، آبان 1400، ، صفحه 116-91

https://doi.org/10.22085/javm.2021.298140.1805

چکیده
  امروزه با رشد فناوری‌های ارتباطی، دسترسی مخاطبان به انواع شبکه‌های فراملی ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، فضاهای مجازی و آنلاین به‌گونه‌ای تسهیل شده که رسانه‌ها برای جذب هر چه بیشتر طیف مختلف مخاطبان و درنتیجه، فروش هرچه بیشتر محصولات رسانه ­ای خود، مجبورند مطابق خواسته و سلیقۀ مخاطبان برنامه­ سازی کنند. ازاین‌رو ضرورت شناخت ...  بیشتر

تدوین و اعتباریابی اصول طراحی‌ موشن‌گرافیک‌های آموزشی

کلثوم نامور؛ محسن باقری؛ سعید شاه حسینی

دوره 14، شماره 35 ، آذر 1399، ، صفحه 107-132

https://doi.org/10.22085/javm.2020.240117.1559

چکیده
  گسترش روزافزون شبکه­های تلویزیونی ماهواره­ای و شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، شبکه‌های تلویزیونی سراسری و استانی رسانۀ ملی را با چالش جدی جذب و حفظ مخاطب مواجه کرده است. در این راستا لزوم توجه به تفاوت­های فردی و اجتماعی مخاطبان جهت جذب و جلب رضایت ایشان به‌ویژه در شبکه­های استانی صداوسیما بیش‌ازپیش احساس می­شود. بر این ...  بیشتر