شاخص‌های طراحی بصری شخصیت در انیمیشن‌های تلویزیونی از دید مخاطبین کودک

حسن زریابی یکتا

دوره 16، شماره 44 ، دی 1401، ، صفحه 94-63

https://doi.org/10.22085/javm.2022.322531.1891

چکیده
  انیمیشن از مهم‌ترین قالب‌های برنامه­ سازی تلویزیونی ایران است. گروه­ های سنتی متنوعی- بویژه کودکان و نوجوانان- به‌تماشای برنامه‌های شبکه‌های مختلفی چون پویا و امید می‌نشینند. در رقابت سخت بین شبکه­ های تلویزیونی صداوسیما و شبکه‌ها­ی خارجی و رسانه‌های مختلف، انیمیشن‌هایی موفق می‌شوند که مخاطب خود را بهتر شناخته و تولیدات ...  بیشتر

شیوه‌های طراحی شخصیت فانتزی در مجموعه های انیمیشن تلویزیونی(مطالعه‌ی موردی انیمیشن‌های آن‌سوی دیوار باغ و آریو )

احمد سفلایی؛ سهیل خالقی؛ رضا سربخش

دوره 13، شماره 32 ، اسفند 1398، ، صفحه 57-78

https://doi.org/10.22085/javm.2020.206480.1426

چکیده
  شخصیت‌پردازی در گونۀ فانتزی تمام خصوصیت‌های شخصیت‌پردازی در روایت‌های رئالیستی را داراست، شخصیت‌ها در فانتزی همانند دیگر گونه‌ها دارای پیشینه، محیط اولیه و حتی عناصری مانند وراثت و خصوصیات فیزیکی هستند؛ عواملی که اثری را به سمت فانتزی پیش می‌برد، لزوماً جنبه‌های فیزیکی شخصیت‌ها نیست. ذهنیات شخصیت اول یک روایت فانتزی معمولاً ...  بیشتر