تحلیل ساختاری عوامل مؤثر بر آیندۀ خبرگزاری صدا و سیما در افق 5 ساله

محمدرضا یاسین؛ حمیدرضا حسینی دانا؛ امید جهانشاهی؛ محسن شاکری نژاد

دوره 16، شماره 44 ، دی 1401، ، صفحه 198-161

https://doi.org/10.22085/javm.2023.340789.1925

چکیده
  سرعت تحولات و رشد روزافزون پلتفرم‌های جدید و ابزارهای دیجیتال، وضعیت صنعت خبر را پیچیده کرده و درنتیجۀ، رقابت میان مؤسسات خبری نیز تشدید شده است. درواقع، امروزه شاهد جنگ رسانه‌ای هستیم و در این میان، خبرگزاری صداوسیما با رسانه‌های معاند و وابسته به غرب در رقابتی جدی قرار دارد. هدف این پژوهش، تحلیل عوامل مؤثر بر آیندۀ خبرگزاری صداوسیما ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر تقویت حضور خبرگزاری صداوسیما در شبکه‌های اجتماعی(اینستاگرام و توییتر)

مجید سعادتی؛ اکبر نصراللهی؛ اسماعیل سعدی پور؛ سید علی رحمان زاده

دوره 14، شماره 36 ، اسفند 1399، ، صفحه 87-121

https://doi.org/10.22085/javm.2021.243997.1573

چکیده
  یکی از عرصه ­های نوظهور فعالیت رسانه ­های خبری جریان اصلی، حضور در زیست‌بوم جدید رسانه ­ای یعنی شبکه ­های اجتماعی مجازی است. خبرگزاری صداوسیما نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای رقابت با سازمان­های خبری رقیب ملزم به حضور و فعالیت مطلوب در این زیست‌بوم است. در این پژوهش بر آنیم تا مؤلفه‌های مؤثر بر فعالیت خبرگزاری صداوسیما ...  بیشتر