مهدیه فرج زاده؛ ناهید کردی؛ علی جعفری
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی محتوای سواد زیستمحیطی در بین کاربران شبکههای مجازی در شهر تبریز انجام شده است. نوع تحقیق کاربردی و روش این تحقیق پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل شهروندان 15 تا 59 سالۀ شهر تبریز است که از شبکههای اجتماعی مجازی استفاده میکنند. محاسبۀ حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تقریباً 384 نفر را در بر گرفت. روش ...
بیشتر
این تحقیق با هدف بررسی محتوای سواد زیستمحیطی در بین کاربران شبکههای مجازی در شهر تبریز انجام شده است. نوع تحقیق کاربردی و روش این تحقیق پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل شهروندان 15 تا 59 سالۀ شهر تبریز است که از شبکههای اجتماعی مجازی استفاده میکنند. محاسبۀ حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تقریباً 384 نفر را در بر گرفت. روش نمونهگیری، خوشهای چندمرحلهای است. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامۀ محققساخته با لحاظ محلینگری و برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که شهروندان درمورد نگرش و سبک زندگی زیستمحیطی به وضعیت مطلوب نزدیک شدهاند و درمورد دانش زیستمحیطی نمرۀ متوسط دارند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد با افزایش دانش زیستمحیطی، میزان تولید محتوا نیز افزایش مییابد.
مینو تشکری؛ محمد دادگران؛ اکبر نصراللهی
چکیده
رقابتپذیری رسانه در سپهر رسانهای ملی و فراملی، ارتباط نزدیکی با سرعت و چابکی رسانه دارد. این سرعت و چابکی در درجۀ اول باید در فرایندهای تولید رادیویی ـ تلویزیونی قابلمشاهده باشد. فناوری نوین ارتباطی با هوشمندسازی سیستم رسانهای و فرایندهای تولید جاری و آتی آن، ابزاری برای چابکسازی هستند. پژوهش پیشرو تلاش دارد با استفاده ...
بیشتر
رقابتپذیری رسانه در سپهر رسانهای ملی و فراملی، ارتباط نزدیکی با سرعت و چابکی رسانه دارد. این سرعت و چابکی در درجۀ اول باید در فرایندهای تولید رادیویی ـ تلویزیونی قابلمشاهده باشد. فناوری نوین ارتباطی با هوشمندسازی سیستم رسانهای و فرایندهای تولید جاری و آتی آن، ابزاری برای چابکسازی هستند. پژوهش پیشرو تلاش دارد با استفاده از روش پیمایشی نقش و جایگاه فناوریهای نوین ارتباطی را در چابکسازی فرایندهای تولید تلویزیونی در رسانۀ ملی بررسی نماید. جامعۀ آماری این مقاله مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان صداوسیما هستند. یافتههای پژوهش نشان میدهد: فناوریهای نوین ارتباطی، ابزاری کارآمد برای «افزایش سرعت انجام عملیات تولید»، «انعطافپذیری مدل و سیستم تولید»، «کیفیت بالا و افزایش تولید سفارشی» و «یکپارچگی و پیچیدگی کم فرایندهای تولید در مراحل قبل، حین و پس از تولید» است. این مؤلفهها از ضروریات تحقق تعالی رسانه نیز هست که بهطور مستقیم بر چابکسازی فرایندهای تولید رادیو ـ تلویزیونی مؤثرند.