تلویزیون و نقش آن در توسعة تئاتر کشور

رامین فنائیان؛ افسانه مظفری؛ سیدمحمد دادگران

دوره 6، شماره 11 ، فروردین 1389، ، صفحه 96-123

چکیده
  حاکمیت و تسلط رسانه‌ها بر نوع تفکر مخاطبان در دنیای کنونی امری رایج و متأسفانه پذیرفته شده است. در میان رسانه‌های فراگیر، تلویزیون از جایگاهی ممتاز برخوردار است و به دلیل ویژگی‌های خاص، بر دیگر رسانه‌ها غلبه یافته است. تلویزیون در کشور ما با تودة مخاطب، ارتباط وسیعی دارد و می‌تواند در دیدگاه‌های فرهنگی، سیاسی، فلسفی، اعتقادی، ...  بیشتر

بررسی میزان توجه به اخبار توسعه در خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایران(ایرنا) و واحد مرکزی خبر "

ابراهیم منصوری؛ سعید سرابی

دوره 5، شماره 9 ، مهر 1388، ، صفحه 85-104

چکیده
  مقاله حاضر به دنبال بررسی میزان نشر اخبار توسعه در دو خبرگزاری مهم کشور، یعنی خبر‌گزاری ایرنا (خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران) و خبرگزاری واحد مرکزی خبر (وابسته به سازمان صدا و سیما) است. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. کلیة خبرهایی که در شش ماهة دوم 1387 در این دو خبرگزاری انتشار یافته‌اند، جامعة آماری این پژوهش ...  بیشتر