از تصویر‏سازی ذهنی تا عینیت بخشی در جهان فیلم‌های پویانمایی بر اساس نظریه گیرایش مادی

فائزه دادگرآزاد؛ پیام زین العابدینی؛ رامتین شهبازی

دوره 15، شماره 37 ، خرداد 1400، ، صفحه 63-94

https://doi.org/10.22085/javm.2021.258743.1655

چکیده
  دکوپاژ را جدا از اصول شناخته­شده می­توان به‏منزله شیوۀ بیانی انحصاری میان کارگردان و اثر شناخت؛ به‌گونه­ای که فراتر از فن، وضعیتی را پیش از قواعد و چارچوب­های قراردادی میان کارگردان و روایت متنی ایجاد می‌کند. این پژوهش باهدفی بنیادین اجراشده و مسئله­ اصلی، بررسی عملکردی است که فرایند دکوپاژ از آن برای عینیت بخشیدن تخیلات ...  بیشتر