ویژگی‌ها و مفاهیم طنز برای مخاطب کودک در رسانه‌

الهه عطاردی

دوره 16، شماره 41 ، فروردین 1401، ، صفحه 99-122

https://doi.org/10.22085/javm.2021.300904.1815

چکیده
  طنز و شوخ‌طبعی، از عناصر بنیادی در تولید و پخش پیام‌های رسانه‌ای برای کودکان است. برای تولیدکنندگان برنامه‌های کودک در رسانه، دست‌یابی به ارتباطی موفق با مخاطب کودک، در گرو به‌کارگیری زبانی مناسب و قابل درک برای کودکان است، از‌این‌رو، بهره‌گیری از عنصر طنز و شوخ طبعی به‌‌مثابه ابزاری کارآمد برای ارتباط و جذب کودکان در رسانه ...  بیشتر

مبانی روانشناختی استفاده از طنز برای مخاطب کودک در برنامه‌سازی تلویزیونی

محمد رضا رضایی بایندر؛ ثریا احمدی

دوره 16، شماره 41 ، فروردین 1401، ، صفحه 123-148

https://doi.org/10.22085/javm.2021.303084.1823

چکیده
  در این مقاله، ویژگی‌ها و مختصات طنز کودکان مورد بررسی قرار گرفته است. کانون اصلی مباحث مطرح در این گستره، تفاوت‌های رشدی و تحولی و محدودیت‌های شناختی کودکان در دریافت، پردازش و درک اطلاعات،  بویژه اطلاعات رسانه‌ای است. کمّیت و کیفیت پردازش اطلاعات در کودکان تفاوت ماهوی با بزرگسالان دارد. از این رو باید در تمام محتواهایی که در ...  بیشتر