مطالعه‌ی ظرفیت‌های تک‌بیت‌های سبک هندی در تولید آگهی خدمات عمومی‌؛ مورد مطالعه: تک‌بیت‌های صائب تبریزی

صدف فیاضی؛ محمد اخگری؛ زهرا صفاییان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 شهریور 1402

https://doi.org/10.22085/javm.2023.386729.2042

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در سبک هندی با مورد مطالعه تک‌بیت‌های صائب تبریزی برای تولید آگهی خدمات عمومی نگاشته شده است. این پژوهش با روش تحلیل محتوای کیفی و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با جامعه آماری تک‌بیت‌هایی از صائب تبریزی که داری محتوای اجتماعی و اخلاقی هستند و با تکیه بر نظریه «بهره‌وری و خرسندی» به تبیین ...  بیشتر

چگونگی تأثیرگذاری آگهی‌های تلویزیونی با تکیه بر صناعات شبه‌بلاغی (مطالعة موردی: پویش ایران من)

اسحاق سازمند؛ مصطفی دشتی آهنگر

دوره 16، شماره 44 ، دی 1401، ، صفحه 62-29

https://doi.org/10.22085/javm.2023.360354.1975

چکیده
  بررسی توان علوم بلاغی فارسی در تبیین انواع متون - اعم از متون نوشتاری، شنیداری و دیداری- موضوعی است که از جنبة بازتعریف علوم بلاغی مهم بنظر می­رسد. با این رویکرد، متونی مانند تبلیغات، باید مورد بررسی‌های نشانه‌شناسانه قرار گیرد و شگردهایی که با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب در آنها بکار رفته، تبیین شوند. از نمونه‌های متون پر مخاطب، آگهی‌های ...  بیشتر