سنجش سواد اطلاعاتی کارکنان مشاغل خبری صداوسیما در عصر دیجیتال

داود نعمتی انارکی؛ حمید ضیایی پرور؛ جعفر صادقی

دوره 14، شماره 34 ، شهریور 1399، ، صفحه 167-190

https://doi.org/10.22085/javm.2020.204104.1411

چکیده
  با ظهور جامعۀ اطلاعاتی تغییرات چشمگیری در مفاهیم و ساختارهای جامعه به وجود آمده است. انفجار اطلاعات ازیک‌طرف و پیشرفت‌های فناوری ICT و پیدایش رسانه‌های نوین از طرف دیگر چالش‌های جدیدی را در عرصۀ دستیابی، درک و استفاده اطلاعات، پیش­روی فعالان عرصۀ خبر قرار داده است. لذا برنامه‌ریزان خبر یک رسانه برای دستیابی به اطلاعات به توانایی ...  بیشتر

ظهور «خبر جعلی» در «عصر پساحقیقت» ؛‌ اهداف و پیامدها

محمد حسین ساعی؛ محمدحسین آزادی؛ هادی البرزی دعوتی

دوره 13، شماره 31 ، آذر 1398، ، صفحه 59-85

https://doi.org/10.22085/javm.2019.190137.1346

چکیده
  رسانه ­های اجتماعی، پلتفرمی برای کاربران­شان فراهم کرده­ اند که کاربران از طریق آنها می­ توانند در سریع­ ترین زمان با کاربران دیگر ارتباط و نظام پیام­ رسانی مؤثری برقرار کنند؛ ظهور این نوع پلتفرم­ ها در جامعه شبکه ­ای امروز، به‌طور تقریبی همة عرصه ­های زیست اجتماعی ازجمله فرایندهای حرفه ­ای و سازمانی تولید خبر به‌مثابه ...  بیشتر